Hi there!
Ik ben Marthe. Tekstschrijver, communicatiespecialist en content lover.
Schrijven maakt me gelukkig. Al heel mijn leven. Ook gaat mijn hart sneller slaan van een goed geschreven blog, overtuigende nieuwsbrief of verleidelijke verpakkingstekst.
Ik ben er heilig van overtuigd dat de wereld een fijnere plek zou zijn als er beter gecommuniceerd werd: minder, duidelijker en vooral relevanter.
De wereld verbeteren valt wellicht buiten mijn scope. Wel hoop ik als Content Coach ondernemers die hoog mikken te begeleiden, ondersteunen en inspireren zodat ze bereiken wat ze willen, met teksten die werken.
Gevoel voor content
Een vriendin van mij is opruimcoach. Zij heeft de neiging om overal waar ze komt de kadertjes recht te hangen en de tijdschriften mooi te ordenen. Ik heb hetzelfde met teksten. Ik moet mezelf soms bedwingen om niet een winkel binnen te gaan en een suggestie te doen om de tekst op de etalage nog wat aan te passen.
Na al die jaren ervaring, kennis en inzicht durf ik het trots en luidop zeggen: ik heb gevoel voor content. Ik weet waar het wringt en meestal ook hoe je het oplost.
En nog beter: dit gevoel kan jij ook trainen. Met mijn hulp.
Van Titanic tot Contentatelier
Ik ben al heel mijn leven met content bezig. Het begon in het 4de leerjaar. We mochten een opstel schrijven over de Titanic. Mijn tekst viel zo in de smaak, dat ik hem mocht voorlezen voor de directrice.
Zo’n slordige 12 jaar later studeerde ik af als master in de communicatiewetenschappen. Nog voor ik mijn diploma in handen had, tekende ik voor mijn eerste job bij een PR agency. Al snel leidde ik als marketing- en communicatiemanager diverse projecten en teams. Zo leerde ik de do’s en de dont’s van content marketing.
Een paar jaar geleden startte ik mijn eigen schrijfbedrijf: het Contentatelier. Het liep meteen als een trein. Artikels, blogs, nieuwsbrieven, websiteteksten, social media copy, folderteksten, whitepapers: ik schreef ze met liefde. Toch ontbrak er iets.
Ondernemers met een verhaal
Intussen leerde ik heel wat andere ondernemers kennen. Vaak coaches, mentors en andere experts. Telkens opnieuw was ik onder de indruk van hun verhaal. En ik merkte dat ze het niet altijd makkelijk vinden om het op de juiste manier verteld te krijgen, met net die nuance, finesse en finetuning waarmee je raakt, bindt en verbindt.
Zo groeide het idee om mijn Content Catalyst Traject uit te werken. Het bevat alles wat ik ooit heb geleerd en ervaren, en wat ik nog steeds ontdek, elke dag opnieuw.
Ik geef het graag door aan jou.
Mijn 3 holy principes

Focus
Elke maand kunnen slechts 2 nieuwe ondernemers opstarten. Dit laat mij toe om laserscherp met elke klant te werken.
Zo boek je razendsnel resultaten.

Aandacht
Ook tussen de sessies door krijg je mijn volledige aandacht en denk ik met je mee via de schrijftraining.

Eenvoud
We houden het simpel. Geen ingewikkelde online learning platformen of uitgebreide manuals. Jouw tijd is kostbaar,
dus is het mijn rol om jou enkel de
informatie aan te reiken die je nodig hebt.