Hi there!

Ik ben Marthe. Content lover, schrijver en boekenfreak.

Schrijven maakt me gelukkig. Al heel mijn leven. Ook gaat mijn hart sneller slaan van een knap geschreven blog, een verleidelijke verpakkingstekst of een slogan die er ‘boenk’ op zit.

Ik ben er heilig van overtuigd dat de wereld een fijnere plek zou zijn als er beter gecommuniceerd werd: minder, duidelijker en vooral relevanter.

De wereld verbeteren valt wellicht buiten mijn scope. Wel hoop ik als content coach, ghostwriter en uitgevers verhalen te laten stromen die de wereld een tikje mooier maken.

Gevoel voor content

Een vriendin van mij is opruimcoach. Zij heeft de neiging om overal waar ze komt de kadertjes recht te hangen en de tijdschriften mooi te ordenen. Ik heb hetzelfde met teksten. Ik moet mezelf soms bedwingen om niet een winkel binnen te gaan en een suggestie te doen om de tekst op de etalage nog wat aan te passen.

Na al die jaren ervaring, kennis en inzicht durf ik het trots en luidop zeggen: ik heb gevoel voor content. Ik weet waar het wringt en meestal ook hoe je het oplost.

En nog beter: dit gevoel kan jij ook trainen. Met mijn hulp.

Van Titanic tot Contentatelier

Ik ben al heel mijn leven met content bezig. Op mijn 4de leerde ik mezelf lezen met Scrabble-letters. Sindsdien ben ik nooit meer gestopt. Vandaag lees ik ongeveer één boek per week, soms meerdere door elkaar.

Ook schrijven doe ik al sinds mijn jeugdjaren. Het begon in het 4de leerjaar. We mochten een opstel schrijven over de Titanic. Mijn tekst viel zo in de smaak, dat ik hem mocht voorlezen voor de directrice.

Zo’n slordige 12 jaar later studeerde ik af als master in de communicatiewetenschappen. Nog voor ik mijn diploma in handen had, tekende ik voor mijn eerste job bij een PR agency. Al snel leidde ik als marketing- en communicatiemanager diverse projecten en teams. Zo leerde ik de do’s en de dont’s van content marketing.

Een paar jaar geleden startte ik mijn eigen schrijfbedrijf: het Contentatelier. Het liep meteen als een trein. Artikels, blogs, nieuwsbrieven, websiteteksten, social media copy, folderteksten, whitepapers: ik schreef ze met liefde. Tot ik het niet meer leuk vond. 

Mooie marketing

Ik besefte dat het marketingvak, waar ik op zich nog steeds verliefd op was, me steeds vaker begon te storen. Het begon me steeds meer op te vallen dat marketing vaak krampachtig, pushy en niet ethisch is.

In een wereld waar mentaal welzijn zo belangrijk is, vind ik het onbegrijpelijk dat we elkaar via marketing zo vaak het gevoel hebben dat we niet ok zijn. Dat we ‘gefixt’ moeten worden. Of het nu om ons lichaam, onze mindset of onze bankrekening gaat.

Zelf ga ik er graag vanuit dat wij als mens per definitie oké zijn. Dat is onze default state. We hoeven niet gered te worden. We kunnen elkaar alleen maar beter maken. Dat geldt zeker voor mijn niche, bestaande uit coaches, mentors en experts. 

Door marketing helemaal om te denken, alles wat ik tot nu toe had geleerd los te laten en vooral mijn eigen ding te doen, begon ik het vak weer leuk te vinden.

Eigenlijk is het heel simpel: deel wat je weet en verwacht niets terug. Show up, be present and be yourself. Ik schreef er intussen ook een fijn boek over: Het Contentspel. Misschien wel iets voor jou? 

Marthe in de media

Je merkt het: ik heb veel te vertellen. Dat doe ik niet alleen op deze website, maar ook in magazines en podcasts. Benieuwd met wie ik in gesprek ging en waarover?

Jouw content mag draaien om wat je energie geeft

Jouw content mag draaien om wat je energie geeft

In het magazine van overondernemers.be ging ik in gesprek met personal branding expert Phebe Dhondt. Ik vertel er o.a. over mijn eigen zoektocht op het vlak van online zichtbaarheid en hoe ik denk over inspiratie.
-> Naar het artikel

Shelley van Hashtag Lifegoals

Hoe je meer 1:1 klanten helpt, met nog meer kwaliteit, maar in minder tijd

Ik werkte met Shelley van Hashtag Lifegoals en haar team samen om mijn bedrijf verder te stroomlijnen. In deze podcast ontdek je wat ik belangrijk vind aan het werken met klanten en hoe mijn online atelier werkt.
-> Naar de podcast

Content is een spel van verbinden

In de podcast ‘Content Talks’ van Mediaforta had ik het met Guy Vindevogel over mijn visie op content maken en waarom ik zo’n fan ben van de persoonlijke aanpak.
-> Naar de podcast

Podcast - Phebe Dhondt

In content mag alles, en moet niets

Phebe Dhondt is een van dé experts in Vlaanderen op het vlak van personal branding. Wij hadden elkaar dus veel te vertellen! Ook voor mij was deze podcast voor overondernemers.be een erg verrijkende ervaring.
-> Naar de podcast

In gesprek met klant Marthe Van Campenhout over haar boek 'Het Contentspel'

Feestje! Tijdens dit online interview hebben Katrin Van de Water en ik iets bijzonders te vieren. Je ontdekt er meteen ook heel wat learnings over mijn proces als auteur van het boek ‘Het Contentspel’.
-> Naar de podcast

Podcast Hade Cools

In verbinding met Marthe Van Campenhout, ondernemer, content coach, mama en nog zo veel meer

Met Hade Cools had ik een fijn en warm gesprek over al mijn rollen (moeder, partner, ondernemer) en hoe ik zelf het ondernemerschap (en alle uitdagingen) ervaar.
-> Naar de podcast

Podcast Haike Van Dijk

Laat je stem horen en stap in 'de arena'

Haike Van Dijk en ik hebben heel wat gemeenschappelijk. Zo zijn we allebei fan van Brené Brown. Waarom ze ons zo sterk inspireert en hoe wij dat verder vertalen, ontdek je hier.
-> Naar de podcast

Podcast Café van Briant & Jaldhara

Zichtbaarheid

Mijn podcastdebuut maakte ik in het Podcast Café van Briant & Jaldhara! Het thema? Zichtbaarheid. Daar heb ik uiteraard bijzonder veel over te vertellen, samen met de andere podcastgasten Anna Bootsma, Evi Lambrechts, Natascha van Veen.
-> Naar de podcast

Mag ik jou ook elke maandag liefdevol wakker maken, aan het denken zetten en motiveren met mijn contentspinsels?

Volg jij me al op Instagram?