Wat doet een copywriter?

Copywriting is een kwestie van het juiste woord op de juiste plaats. Een goede copywriter maakt het verschil tussen een gewone tekst en een boodschap die raakt.

SEO copywriting gaat nog een stapje verder. Een SEO copywriter combineert de zoektermen, SEO-richtlijnen én de creativiteit die nodig is om webteksten aangenaam en authentiek te maken. Relevantie is hierbij het toverwoord, zodat de bezoekers die bij jou terecht komen ook oprecht geïnteresseerd zijn in je aanbod. Het duurt een paar maanden voordat goede SEO-pagina’s hun vruchten afwerpen, maar daarna hebben ze een langdurig effect.

We leeren teksten voor heel wat verschillende toepassingen en media. Staat wat je nodig hebt niet in het lijstje? Geen probleem, ook dat lukt wel.

Brochures

Advertenties

Jaarverslagen

Sales presentaties

Verpakkingsteksten

Websites (productpagina's, landingspagina's, verdiepingspagina's, ...)

Nieuwsbrieven

Etc.

Waarom een copywriter?

De kracht van woorden wordt vaak onderschat. ‘Mensen lezen toch niet wat er staat.’ Dat klopt: teksten worden tegenwoordig eerder gescand dan gelezen. Net daarom is elk woord van belang. Want enkel dankzij de juiste tekst komen je klanten op je website terecht en kiezen ze voor jouw merk, product of organisatie. En daarvoor zorgt jouw copywriter.

Hoe werkt een copywriter?

Een nieuwe samenwerking start altijd met een goed gesprek, waarbij we luisteren naar wat jij nodig hebt en de juiste vragen stellen om een duidelijk beeld te krijgen van jouw vraag. Heb je zelf al een concrete briefing klaar? Fijn.

Op basis van jouw input werken we een voorstel op maat uit. Want elke opdracht is anders en vraagt om een unieke aanpak. Is er al heel wat voorbereidend werk gebeurd? Prima. Liever van nul beginnen? Geen enkel probleem.

Zodra er een akkoord is over het voorstel, gaan we voor jou aan de slag.

Meer weten?

We vertellen er graag alles over bij een eerste, vrijblijvende kennismakingsgesprek. Bel of mail ons.