Wat doet een content writer?

Daar waar copywriting vooral gaat over jouw merk, product of dienst, vertrekken we bij content writing in de eerste plaats vanuit het verhaal van jouw doelgroep. Het doel is hier niet zozeer verkopen, maar wel interesse opwekken en een langdurige relatie opbouwen. Een techniek die hier vaak wordt gebruikt is storytelling, waarbij de dynamiek van een goed verhaal wordt gebruikt. Op die manier wordt de boodschap een stuk persoonlijker en is de kans veel groter dat ze ‘blijft plakken’.

Content writing kan op heel veel verschillende manieren worden toegepast. Via een blog, nieuwsbrief of social media bijvoorbeeld. Maar ook een (online) magazine, whitepaper of flyer kunnen zeer geschikt zijn. Belangrijk hierbij is het kennen van jouw doelgroep: waar is de kans het grootste dat je ze met jouw content kunt bereiken?

Waarom een content writer?

In een wereld die dagelijks wordt overspoeld door boodschappen is het moeilijker dan ooit om klanten te vinden, raken en verbinden. Hoe lukt het dan wel? Door je verhaal zo puur en authentiek mogelijk te vertellen. En dat doen we via content writing, vroeger ook wel redactie genoemd.

Hoe werkt een content writer?

Om je verhaal helder te krijgen, is heel wat voorbereidend werk nodig. Wat is de ‘why’ van jouw organisatie? En de waarden? Hoe ziet jouw ultieme klant eruit? Wat is zijn of haar customer journey? Eens we dit in kaart hebben, kijken we naar de belangrijkste kanalen waarmee we jouw klant kunnen bereiken. Zo komen we tot een contentplan. Indien relevant (bijvoorbeeld in het geval van een blog, nieuwsbrief of social media campagne) werken we een content kalender uit op basis van de belangrijkste content pijlers. Eens deze voorbereidende stappen zin gezet, starten we met de echte content creatie.

Meer weten?

Er valt nog heel wat meer te vertellen over content writing. En dat doen we graag tijdens een eerste, vrijblijvende kennismakingsgesprek. Bel of mail ons.