Mag ik je inspireren?

 

Regelmatig kruip ik zelf in de pen om mijn ideeën, visie en inzichten over content met jou te delen.
Het resultaat lees je hier, op mijn blogpagina.

Geniet ook zeker even van de mooie illustraties van Maureen Wattenbergh.

Wil je niets missen?
Schrijf je dan in op mijn nieuwsbrief.

Zo schrijf je een st(r)omende brand story

Heb jij al een brand story? Waarschijnlijk wel. Het is de tekst op je website onder het kopje ‘Over mij’. Vaak gebruik je ook een afgeleide van deze tekst op je social media pages. De vraag is: hoe tevreden ben je over deze tekst en klopt hij nog met wie je vandaag bent?

Lees verder »

Hoever moet je gaan?

Als high profile kennisondernemer is de kans erg groot dat jouw playground zich grotendeels online bevindt. Je bent aanwezig op social media, hebt misschien een nieuwsbrief of podcast en wellicht ook een website. Langs alle kanten word je gechallenged om ‘meer van jezelf te laten zien’. Maar hoever wil je daarin gaan? En is dat nu echt nodig?

Lees verder »

De kracht van ingeplugd schrijven

Er is een reden waarom ik me zeer bewust richt tot kennisondernemers zoals coaches, mentors en experts die steengoed zijn. Als jij er ook zo eentje bent, dan heb je waarschijnlijk al een hele weg afgelegd. Maar, nog veel belangrijker: dan heb jij intussen ook ontdekt waar je goed in bent, waar je energie van krijgt en waarmee je anderen

Lees verder »

5 schrijftips die niets met schrijven te maken hebben

Hoe meer en hoe vaker je schrijft, hoe beter je wordt. Dat is een waarheid als een koe. Je schrijfspier kan je trainen. Maar net als bij sport kan je nog beter worden door een aantal zaken te doen die er niets mee te maken hebben. Denk aan de marathonloper die ook op zijn voeding let, zich regelmatig laat masseren

Lees verder »

Wat als je gunnend zou schrijven in plaats van wervend?

Content maken is in de eerste plaats een mindset-oefening. Probeer maar eens een vrolijk cursiefje te schrijven als je boos, bang of gefrustreerd bent. Dat lukt gewoon niet. Zelf ontdekte ik onlangs wat voor mij de beste mindset is om de mooiste content te produceren: de gun-mindset.   Gunnen als mindset Wat is nu het mooie van een gun-mindset? Zodra

Lees verder »

8 tips voor straffe storytelling

Wat hebben storytelling, yoga en intermittend fasting met elkaar gemeen? We doen alsof het hypes zijn, maar het gaat om eeuwenoude klassiekers. Niets nieuws onder de zon. De warrior pose en het voedingsadvies laat ik graag over aan andere specialisten. Wij gaan het vandaag hebben over storytelling.

Lees verder »

In 10 stappen naar een contentstrategie die werkt

De contentstrategie. Meestal is dit niet het onderdeel waar mijn klanten blij van worden. Zelf ben ik ook niet zo’n strategisch type. Ik ben meer van de actie. Doorpakken. Snel resultaten boeken. Toch vormt de contentstrategie een vast onderdeel van mijn programma. Net omdat het de beste manier is om resultaten te behalen én te weten of je goed bezig

Lees verder »

5 groeitips voor jouw content

Ik merk dat heel wat ondernemers best wel onzeker zijn over hun contentaanpak. Ook als ze goed bezig zijn. Vaak ligt het niet aan hun inspanningen, maar aan bepaalde aannames en -vooruit, wat coachingtaal- belemmerende overtuigingen. Er bestaan duidelijk nog een aantal misverstanden over contentmarketing. Het feit dat er regelmatig onrealistische kreten over content de wereld worden ingestuurd, helpt natuurlijk

Lees verder »